Followers

I Believe-irfan Makki Ft. Maherzain Mp3

Saturday 30 July 2011

Cakerama : Suara Takdir



Reza Hasbi

Lokasi : Rumah ( Depan TV)
Masa : 10.00 malam
Mood : Happy !!! Cerita best !!
 
Assalamualaikum..  serius aku katakan, !! jarang untuk aku nk tengok tv..tiba2 malam ni kebetulan aku tengok Cakerama Suara Takdir ......


Sinopsis Cerita ::

Jom tengok soundtrack yang ada dalam cerekarama bertajuk Suara Takdir lakonan Lisdawati ni.. Oh ya.. Nama pelakon yang berlakon watak Aliff a.k.a Farhan itu ialah Reza Hasbi, beliau ialah pemenang tempat kedua pentas PILIH KASIH.. Suka tengok muka dia.. Macam sweet.. Ops! Jangan lebih-lebih.. 
cerita mengisahkan seorang ayah ( tukang kasut ) yang menyara kehidupan keluarganya. Namun, isterinya curang dengan meninggalkan suaminya dan berjumpa dengan ex-bf nya...setelah 8 tahun perkahwinan akhirnya berpisah sebegitu sahaja...
isterinya (lisdawati) dan anknya ( Reza Hasbi ) telah meninggalkan suaminya dan berjumpa dgn ex-bf nya...dalam pergelutan itu, lisdawati telah di tikam depan2 anaknya Aliff a.k.a Farhan (Reza Hasbi) ......bermula dr situ lah....kehidupan nya berubah...

Di akhir cerita itu, ayahnya kembali berjumpa dgn anaknya Aliff a.k.a Farhan( Reza Hasbi)..time tu, bg aku tersangat2 sedih apabila anaknya tidak mengaku itu ayahnya !! dan ayahnya melutut di kaki anak nya.. Ya Allah...sayu rasa hati ni tengok scene yg mcm tu...tersangat2 sedih... !!!
bagi aku drama aku bagi gred A++++ . Aku menangis kot di akhir cerita.. :'(
http://www.youtube.com/watch?v=eLJf4sMkrYM

REPVBLIK - HANYA INGIN KAU TAHU
Gred A+++ aku bagi !!!!

Ku tlah miliki
Rasa indahnya perihku
Rasa hancurnya harapku
Kau lepas cintaku

(1)
Rasa kan abadi
Sekalipun kau mengerti
Sekalipun kau pahami
Ku pikir ku salah mengertimu

(2)
Houoo aku
Hanya ingin kau tahu
Besarnya cintaku
Tingginya khayalku bersamamu

(3)
Tuk lalui
Waktu yang tersisa kini
Di setiap hadirku
Di sisa akhir nafas hidupku

Walaupun semua
Hanya ada dalam mimpiku
Hanya ada dalam anganku

Ku lewati itu
P/s :: itu je yang aku boleh share .... selamat malam semua !! nunite .....

No comments:

Post a Comment