Followers

I Believe-irfan Makki Ft. Maherzain Mp3

Saturday 6 August 2011

Terawih Tanpa-Mu

Tajuk  : Terawih Tanpamu
Tempat : Masjid Al-Qahhar, Permatang Damar Laut
Mood : sayu + sedih...... 


Masjid Al-Qahhar, Permatang Damar Laut


Entah tiba-tiba hari ni aku rasa sunyi terawih tanpa kawan2 sekampungku (Zainuddin,Qawiman,Syahmi, Hafizudin) yang selalu terawih dgn-ku...boleh dikatakan setiap tahun, depa2 mesti ada ...tp terawih tahun ni depa tak balik...agak sunyi la tnpa kehadiran depa2 ni....




Dulu, tempat ni la yang kami selalu solat (side kanan), tapi malam ni tanpa kehadiran depa2 ni serius aku terasa sangat sunyi.....
ingt lagi zaman2 sekolah menengah dulu, kalau kena minggu balik...aku ,qawiman, zainuddin akan setting p solat terawih sama2...jumpa kat mna/ pakai baju apa/ bila nak balik dll....mmg best la...
kalau nk diingatkan kembali !!! kami akan solat terawih 8 rakaat, selebihnya kami akan sembang sampai la imam habis ke rakaat yang ke 20 ....
macam-macam cerita la yang kami sembang..pasal sekolah/kawan/plan bulan puasa ni and yang paling best cite pasal planning nak p raya kat mna....wahh !! sangat best...



Sungguh indah kenangan tahun2 sebelum ni, ku mengharapkan agar hampa2 semua ni sempat la pulang ke penang n dapat solat terawih sama2.....
jujur aku cakap..
aku sgt rindu kat hampa semua !!!!

P/s :: ku mendoakan agar kita dapat solat terawih sama2 tahun ni..InsyaAllah ..amin..


No comments:

Post a Comment